Może za rok :twisted:
opony zimowe - indeks prędkości
Zwiń
X
-
opony zimowe - indeks prędkości
Witam,
Wiem, że ten temat przewijał się niejednokrotnie w postach na tym forum, jednak chcialem swoj dylemat raz na zawsze rozwiać . Chciałbym się was zapytać, jak to u was wygląda z oponami zimowymi. Czy używacie niższego indeksu prędkości w zimie czy taki sam?
Moja Octavia (II FL 1.4 TSI vmax 203km/h) ma seryjnie zamontowane letnie Continental 195/65/15r 91H.
Wydaje mi się, że nie ma sensu montować zimowych z indeksem H, jako, że nigdy nie jeżdże z takimi prędkościami, tymbardziej w zimie. Piszę o tym, w związku z tym, że planuje kupić gumy zimowe, a te z indeksem T są tańsze nawet o 80 zł (na oponie) od H (ContiWinterContact 830)
Słyszalem tez tutaj o tym, że wrazie wypadku moga mi nie wypłacic z odszkodowania jako, że mam załozone opony o niższym indeksie niż moj Vmax.
Jak to wygląda u was?
pozdrawiam
-
-
Moje skodzitsu rozpędza się powyżej 220km/h ale zimówki mam z indeksem do 190 właśnie z powodów jak piszesz. Pytanie czy świadomie jesteś w stanie się powstrzymać od szybszej jazdy
Nigdy mi się nie zdarzyło żebym przekroczył licznikowe 190km/h na zimówce.
Inna sprawa że konstrukcyjnie opona z wyższym indeksem prędkości ma mocniejszy rant więc na pozimowe dziury może być wytrzymalsza. No ale za szkody przez pozimowe dziury można sądzić zarządcę drogi i można na tym nie stracić.
Kwestia wyboru i finansów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez filippo0Słyszalem tez tutaj o tym, że wrazie wypadku moga mi nie wypłacic z odszkodowania jako, że mam załozone opony o niższym indeksie niż moj Vmax.
Komentarz
-
-
Ja kupiłem z indesem T. W zimie nie przekraczam tej prędkości.
Jeśli chodzi o kwestie ubezpieczeniowe to jeśli do wypadku dojdzie przy prędkości powyżej indeksu opony czyli T, to ubezpieczyciel może się przyczepić nie do indeksu opony tylko do prędkości samej w sobie. Nawet na polskiej autostradzie prędkość powyżej 190km/h jest w kolizji z KRD.
Komentarz
-
-
Chłopaki ja myślę, że to nie powinno tak naprawdę zaprzątać wam głowy ten indeks, bo jeśli będziecie mieli opony z indeksem T czyli do 190 a będziecie mieli dzwona przy 200 to wydaje mi się, że już nie będzie komu wypłacać tego AC Pozatym ostatnio czytałem sobie albo Allianz albo Generali OWU i było tam napisane, że jeśli kierowca ewidentnie nie stosował się np do warunków na drodze czy rażąco łamał przepisy to ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty ubezpieczenia lub wypłaci tylko część.
Komentarz
-
-
Ale nie chodzi o dzwon przy 200/h, tylko np. o stłuczkę przy 40/h w mieście i czy jak się dopatrzą opon niezgodnych z homologacją auta, to czy nie stanowi to podstawy do odmowy wypłaty odszkodowania. Wiem, że na logikę nie, ale wiemy jak jest z ubezpieczycielami. Dlatego zadałem im pytanie na piśmie i na piśmie będę miał odpowiedź w razie czego.
[ Dodano: Sro 22 Wrz, 10 11:43 ]
Dostałem odpowiedź z Allianz, oto ona (pisownia oryginalna):
"Szanowny Panie,
zamontowanie ogumienia o ponizszym indeksie nie mają wpływu na wypłate odszkodowania z polisy AC".
Chyba miało być "niższym", a nie "ponizszym" :? . No to chyba temat mamy wyjaśniony.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekDostałem odpowiedź z Allianz, oto ona (pisownia oryginalna):
"Szanowny Panie,
zamontowanie ogumienia o ponizszym indeksie nie mają wpływu na wypłate odszkodowania z polisy AC".
Chyba miało być "niższym", a nie "ponizszym" :? . No to chyba temat mamy wyjaśniony.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gzymsmam AC w Allianzie a samochód w homologacji ma bodajże max 207 lub 209 km/h (ASZ). Zacząłem szukać opon z indeksem H ale tak się zastanawiam czy jest sens właśnie ze względu na AC.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez gzymsmam AC w Allianzie a samochód w homologacji ma bodajże max 207 lub 209 km/h (ASZ). Zacząłem szukać opon z indeksem H ale tak się zastanawiam czy jest sens właśnie ze względu na AC.
[ Dodano: Pią 09 Paź, 15 10:57 ]
Zamieszczone przez gzymsOk mój błąd. A niższy, T? Jak kupie takie opony to może być problem? Oczywiście nie piszę tu o szybkościach pona 190 km/h, ale takie ile prawo przewiduje.
Komentarz
-
-
Może jak znajdziesz jakiegoś "pasjonata" z drogówki to może i ma prawo się przyczepić, że masz opony o niższym indeksie prędkości niz homologacja. Ale to mało realne. Gorzej jak by coś się stało z oponą w czasie jazdy i z tego by coś wynikło. to ubezpieczyciel zawsze może kręcić, że była nie taka.
Ale jak nie jeździsz z taką prędkością, to teoretycznie nic się nie powinno stać.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoGorzej jak by coś się stało z oponą w czasie jazdy i z tego by coś wynikło. to ubezpieczyciel zawsze może kręcić, że była nie taka.
Ok znalazłem coś takiego w "Dyrektywa Rady 92/23/EWG z dnia 31 marca 1992 r. odnosząca się do opon pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz ich instalowania":
Punkt 3.4.2.2.
w przypadku pojazdów zazwyczaj wyposażonych w zwykłe opony i okolicznościowo wyposażonych w opony śniegowe.
Jednakże, w tym przypadku symbol kategorii prędkości opon śniegowych musi odpowiadać prędkości albo większej od maksymalnej prędkości konstrukcyjnej pojazdu (zgłoszonej przez producenta pojazdu), albo nie mniejszej niż 160 km/h (lub obu).
Niemniej, jeżeli maksymalna prędkość konstrukcyjna pojazdu (zgłoszona przez producenta pojazdu) jest większa niż prędkość odpowiadająca symbolowi kategorii prędkości opon śniegowych, wewnątrz pojazdu w widocznym, dobrze widzialnym miejscu musi być umieszczona nalepka ostrzegawcza o maksymalnej prędkości, określająca maksymalną prędkość opon śniegowych. "
Wydaje się, że ta nalepka rozwiązuje problem. Teraz problem to takową znaleźć
Komentarz
-
-
W poprzedniej Octavii I 1.8T 194 KM i 303 Nm letnie miałem H-210 km/h i jeździłem na nich 230 km/h, na zimę były T=190 to jeździłem 210 km/h, myślę że te 20 to tak spokojnie można więcej bo jest coś takiego jak przekłamania liczniki i producent na pewno podaje indeks z pewnym zapasem bezpieczeństwa, nie może być przecież tak, że jak opona jest do 190 to po przekroczeniu tej szybkości wybucha od razu ;-)
W obecnej Octavii mam już letnie z indeksem V=240 km/h, przejechałem na nich nie raz po kilkanaście kilometrów bez przerwy z prędkością 250 km/h i też nic im nie jest.Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz
-
Komentarz